Organ właściwy do realizacji usługi |
właściwy organ administracji publicznej |
Kogo dotyczy |
Osób ubiegających się o przyznanie dodatku mieszkaniowego |
Podstawy prawne |
- Rozporządzenie w sprawie dodatków mieszkaniowych z dnia 28 grudnia 2001 r. (Dz. U. z 2001 r. Nr 156, poz. 1817)
- Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 26 kwietnia 2013 r. w sprawie sposobu przeprowadzania wywiadu środowiskowego, wzoru kwestionariusza wywiadu oraz oświadczenia o stanie majątkowym wnioskodawcy i innych członków gospodarstwa domowego, a także wzoru legitymacji pracownika upoważnionego do przeprowadzenia wywiadu (Dz. U. z 2013 r., poz. 589)
- Ustawa z dnia 21 czerwca 2001 r. o dodatkach mieszkaniowych (Dz. U. z 2019 r., poz. 2133 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r., poz. 735 z późn. zm.)
|
Wymagane dokumenty |
-
Wypełniony i potwierdzony przez zarządcę domu wniosek o przyznanie dodatku mieszkaniowego
-
Deklaracja o dochodach brutto z ostatnich trzech miesięcy poprzedzających datę złożenia wniosku
-
Tytuł prawny do lokalu (np. akt notarialny)
-
Dokument dotyczący powierzchni użytkowej (w tym pokoi i kuchni) i wyposażenia technicznego budynku
-
Dokumenty potwierdzające dochody, np. odcinki renty lub emerytury, zaświadczenie z zakładu pracy, wszystkich członków gospodarstwa domowego, a w przypadku osób bezrobotnych - zaświadczenie z Powiatowego Urzędu Pracy
-
Dokumenty potwierdzające wydatki na mieszkanie (opłaty czynszowe, karta wymiaru czynszu)
-
Ostatni rachunek za energię elektryczna
|
Czas realizacji |
Do 30 dni |
Opłaty |
Brak opłat |
Tryb odwoławczy |
Do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 14 dni za pośrednictwem organu wydającego decyzję |
Rezultat realizacji usługi |
brak |
Etapy realizacji usługi |
brak |
Poziom uwierzytelniania |
Niewymagany |
Usługa wymaga zalogowania |
TAK |
Słowa kluczowe |
Przyznanie dodatku mieszkaniowego |